Nawigacja

Reforma edukacji


e-dziennik

Ostatnie artykuły

Polecamy

Aktualnie online

-> Gości online: 5

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 331
-> Najnowszy użytkownik: DJ

Projekt Od grosika do złotówki


W bieżącym roku szkolnym  (2012/2013) projekt realizują uczniowie klas drugich.



Uczniowie klas trzecich naszej szkoły przystąpili w październiku 2010 do projektu edukacyjnego „OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI” utworzonego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości oraz Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy.

Uczestnikami projektu byli:

· Uczniowie
· Rodzice
· Nauczyciele

Cele projektu:

· kształtowanie umiejętności z zakresu gospodarowania pieniędzmi, m.in. ustalania priorytetów przy ich wydawaniu czy też oszczędzaniu,
· umożliwienie dzieciom poznawania świata finansów osobistych,
· wspomaganie ich samodzielności uczenia się,
· inspirowanie uczniów do realizowania własnych pomysłów,
· rozbudzanie ich ciekawości poznawczej oraz motywacji do dalszej edukacji.

Etapy realizacji projektu:


· Przygotowanie rodziców.
· Zajęcia z uczniami – podróż po Galaktyce Finanse.
· Praca samodzielna rodziców z dzieckiem.
· Podsumowanie zajęć z dziećmi – podróż po Galaktyce Oszczędzania.
· Prezentacja osiągnięć uczniów.
· Kontynuacja – konkursy.

Projekt:

· zachęca rodziców do aktywnego uczestnictwa w edukacji dziecka,
· oferuje propozycje różnorodnych form pracy
· z dzieckiem, kształtujących umiejętność racjonalnego gospodarowania finansami,
· uczy dziecko szacunku dla pracy,
· wszystkie zadania edukacyjne są związane z przygodą, w której uczestniczy,
· zajęcia prowadzone są w atrakcyjnej, aktywnej formie,
· projekt jest wyposażony w innowacyjne i kolorowe materiały dydaktyczne.

Podczas zajęć uczniowie wędrowali po galaktyce Finanse, spędzając każdy dzień na innej planecie. Odwiedzali planety:


· Grosik
· Portfelik
· Skarbonka
· Zabawka
· Złotówka

Na planecie Grosik uczniowie:

· poznawali znaczenie pojęć: moneta, banknot, awers, rewers,

· rozpoznawali i nazywali monety,
· rozpoznawali i nazywali banknoty,
· liczyli pieniądze,
· stosowali miana złoty i grosz,
· poznawali wartość nabywczą pieniądza.



Na planecie Portfelik, uczniowie:

· dowiedzieli się o sposobach zarabiania pieniędzy przez dorosłych,
· poznali wygląd i zastosowanie karty płatniczej,
· odkrywali wartość i potrzebę pracy,
· dowiedzieli się, że nie za każdą pracę trzeba otrzymać zapłatę.



Na planecie Skarbonka, uczniowie:

· poznawali sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś,
· kształtowali nawyki oszczędzania
· w różnych sytuacjach dnia codziennego,
· dowiedzieli się, że oszczędzanie to nie tylko gromadzenie pieniędzy.



Na planecie Zabawka, uczniowie:

· poznawali zasady „udanych zakupów”,
· omawiali wpływ reklamy na dokonywanie zakupów,
· dowiedzieli się o potrzebie racjonalnego wydawania pieniędzy.



Na planecie Złotówka, uczniowie:

· poznali wieloznaczność pojęć: bogactwo, skarby, osiągnięcia,

· stosowali zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce,
· przekonywali się o dużej wartości posiadanej wiedzy i zdobywanych umiejętnościach.



Dzieci podróżując po galaktyce Finanse prowadziły swój własny „Dziennik podróży”. Jego atrakcyjna forma zachęcała uczniów do dalszych działań i poznawania podstaw wiedzy z zakres finansów, a także pobudzała do refleksji i samokształcenia.

Kolejnym etapem wdrażania projektu była 14-dniowa praca rodziców z dziećmi na temat oszczędzania w życiu codziennym. Na tym etapie zadaniem rodziców było:


· codzienna rozmowa z dzieckiem i naklejanie gwiazdek na karcie „Oszczędności ….”,
· systematyczna i wyważona analiza oszczędzania prowadzonego przez dziecko w domu,
· wybór obszaru, w którym dziecko poczyniło największe postępy,
· wręczenie dziecku gwiazdy w kolorze dziedziny największych sukcesów.

Galaktyka Oszczędzania - w trakcie podróży po Galaktyce Oszczędzania uczniowie pod kierunkiem nauczyciela:


· określali, w jakiej kategorii najlepiej oszczędzali,
· ustalili, co mogą zrobić, aby byli równie dobrzy w innych dziedzinach,
· zanalizowali przyczyny powodujące straty finansowe,
· opowiedzieli, w jaki sposób postępować, aby nie wpaść do „czarnej dziury” pochłaniającej wszystkie finanse.



Komentarze

Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Wygenerowano w sekund: 0.05
6,441,617 Unikalnych wizyt